Casanovas Kvinna i medierna

Bohuslänningen – Åsas husorgan har en längre intervju där Åsa berättar historien bakom boken. Läs allting här!

Och Amelia ger Casanovas Kvinna följande finfina recension:

Åsa Hellberg är modig som så här öppet berättar om sin kamp för att rädda en sexmissbrukare.
Hennes bok hade kunna bli en briljant psykologisk thriller. I stället är Casanovas kvinna en berättelse ur livet, ingen litterär höjdare men intressant rent mänsligt. Låt bara inte boken inspirera dig att klamra dig fast vid någon du borde dumpa. Blir du systematiskt bedragen av den du älskar är det inte honom det är synd om, faktiskt”
AAA
Maria Kuchen

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Casanovas Kvinna i medierna

  1. Miranda

    Boken var jättebra……men man ska fundera riktigt över vill man ha en casanova som livspartner at tillbringa livets höst tillsammans, vara ständigt orolig och ångestfull, utmärglad… här gör man sitt val, hur man vill ha det i sitt liv….tycker att Åsa(snäll och vacker kvinna i sitt bästa år) ska kunna gå vidare utan Jonas…… hon är värd bättre …..det hjälper inte med terapi för att bota en sådant man kan ta ca 10 år……och oftast vill de leva som casanova för att det är så jäkla kul för dem…….knulla runt och få jämt bekräftelse…….
    Gå vidare Åsa!!!!
    Upptäckte själv en casanova efter ett halv års umgänge…..är mycket nöjd att jag började snoka, känner ingen skam, för att han kunde inte ge emotionellt trygghet, hans beteende var konstigt nästan hela tiden…..som gjorde mig uppmärksam…så jag började snoka av nyfikenhet, inte därför att jag kände mig otillräkligt…….det är svårt att avslöja en casanova, men jag lämnade honnom med gott samvete, är glad igen och min självförtroende är på toppen!

Kommentera

