Casanovas Kvinna är här!

casanovas_kvinna omslag

I morgon, lördag är det officiell premiär på bokmässan för en av våra viktigaste böcker någonsin – Casanovas Kvinna av Åsa Hellberg, och vi kommer att kunna träffa och höra på Åsa vid tre tillfällen – klockan 10.40-11.00  i Kalla Kulors Monter A02:40, vid ett miniseminarium klockan 12.00-12.20 i F3 och klockan 15-15.20 i Kalla Kulormontern igen.

Casanovas kvinna är boken som angår oss alla. (Får man tro cynikerna är ju vi människor endera bedragare eller bedragna…) Ärligt, osminkat och uppriktigt berättar Åsa Hellberg den sanna historien om hur drömprinsen visar sig vara sexmissbrukare: toppar, bottnar, svarta djup och hur man trots allt, med bara litet vilja (och god hjälp), kan ta sin älskade och sig själv upp ur helvetet som bedragen och i förlängningen medberoende till en sexmissbrukare.

– Svartsjuka och misstankar om otrohet smyger sig väl in i de flesta relationer, konstaterar Hans-Olov Öberg, förläggare på Kalla Kulor Förlag. I Casanovas kvinna beskrivs det fenomenet i sin absoluta extrem, men vi är övertygade om att det finns lärdomar att hämta i den här skildringen för alla som någonsin känt tvivel i sitt förhållande.

Åsa Hellberg arbetar idag som coach, främst med personer som är utsatta för otrohet och sexmissbruk.

– Jag har varit nere på botten och vänt, berättar Åsa. Och jag vill verkligen att min bok ska hjälpa andra – både män och kvinnor – som möter svårigheter som påminner om mina. Jag vet inte hur jag och min fästman skulle ha klarat oss utan extern hjälp och jag ser det här som ett sätt att återgälda den energi jag fått av andra.

För recensionsexemplar och  pressmaterial ta kontakt med presschef Cecilia Morath på cecilia@kallakulor.com eller 070-762 06 97.

För intervjuer och övriga kommentarer kring boken skriv direkt till författarinnan på asa.hellberg@kallakulor.com.

1 kommentar

Filed under Uncategorized

One response to “Casanovas Kvinna är här!

  1. Bitte Sandblom

    Jättebra bok! Arbetar själv som kognitiv Anhörigterapeut/ Samtalsterapeut med inriktning mot beroende-medberoende. Så ämnet är för mig intressant och viktigt. mvh /Bitte

    http://www.anhorigstod.se

Kommentera

